CPC Nedir?

Anlam-ı meali “Cost Per Click” olan CPC’nin türkçe karşılığı tam olarak “Tıklama Başına Maliyet” dir. Dijital pazarlamanın en önemli metriklerinden biridir. Bazen PPC (Pay Per Click) olarak da karşımıza çıkabilsede, aslında aynı şeydir.

Google’da arama yaptığınıda karşınıza çıkan Ads reklamları CPC çalışma modeline verebileceğimiz en iyi örnektir.

CPC ile Maliyet Nasıl Hesaplanır?

iki konu ön plandadır. Birincisi CPC yani Tıklama başı maliyet, diğeri ise doğaol olarak tıklama sayısı. bu iki değerin çarpımı, ödeyeceğiniz maliyeti oluşturmaktadır.
Maliyet = CPC (Tıklama Başına Maliyet) x Tıklama Sayısı

Örnek olarak;

Ads’e vereceğiniz reklamın CPC değeri 20 krş ise ve reklamınızın alığı tıklama sayısı ise 400 ise, maliyetiniz 80.-TL’dir.

Maliyet=0,20 x 400 = 80.-TL’dir.

PPC (Pay Per Click) reklamında, reklam yayınlayan işletmeler, yalnızca bir kullanıcı reklamlarını gerçekten tıkladığında ücretlendirilir, bu nedenle “tıklama başına ödeme” adı verilir.

PPC pazarlamacılığı arama motorlarında Alışveriş, Yeniden Pazarlama, Uygulama İndirme reklamları gibi birçok farklı şekilde de uygulanır. Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında da Bağlantı Reklamları kapsamında PPC modeli yer alır. Ancak PPC reklamı denince genellikle Google ve Arama Ağı akla gelir. Her ne kadar PPC reklamları,  Ekim 2000 yılında Google Adwords’ü lanse eden Google bu reklam modelini neredeyse tüm dünyaya yayan ilk firmadır.